Nya hål 16 öppnar på måndag 6 juli!

Nu är det nära till öppning av vårt nya hål 16. Måndag 6 juli kommer hålet att tas i bruk och då får vi även vår nya sträckning komplett.

Hålet kommer att spelas från ordinarie tees och till ordinarie green. Fairway och foregreen kommer inte ha samma låga klipphöjd som övriga hål och gräset är lite känsligare för skador så var extra noga att laga efter er.

Vi kommer att tidigt måndag morgon skylta om så att alla hittar rätt samt göra alla nya inställningar i GIT så att scorekort etc ska stämma. Vi kommer också att justera slopen för att passa till par 72.

Gällande diverse appar som används så har vi meddelat förändringen man kan inte kontrollera exakt när de ändrar. Garmin verkar vara den app som är segast gällande banförändringar.

Härligt att vi snart är igång med nya 16:e hålet och det ska bli spännande att höra vad ni tycker när ni har testat.

Mvh/Ågesta GK